storno

Jak a kde si mohu rezervovat parkování? Lze přijet i bez online rezervace?

Rezervace dlouhodobého parkování

  • Rezervace je možná pouze pro dlouhodobé parkování, a to minimálně 2 hodiny předem.
  • Při rezervaci zadáte datum a čas příjezdu/odjezdu, systém nabídne dostupná místa pro pobyt delší než 24 hodin.
  • Platba probíhá platební kartou nebo bankovním převodem.
  • Potvrzení s QR kódem obdržíte e-mailem (současně slouží jako daňový doklad).

Příjezd bez rezervace
Do PC COMFORT můžete přijet i bez rezervace — dostupnost však není garantovaná.
Online rezervace je obvykle levnější a garantuje parkovací místo.

cenaod

Co znamená "cena od" a jak získat slevu až 50 % na parkování? 

CENA OD
Pokud propagujeme parkování např. od 790 Kč / 8 dní, znamená to, že je daná cena v rámci aktuálního období dostupná, ale je nutné si ji rezervovat předem (obvykle v řádu týdnů). Cena je ovlivněna zejména poptávkou po parkování přímo na letišti, resp. obsazeností parkovacích domů nebo parkovišť. Cena parkování při vytváření online rezervace je ovlivněna mnoha faktory a mění se v čase. 

50% SLEVA
Díky online rezervaci dlouhodobého parkování můžete ušetřit až 50 % oproti příjezdu bez rezervace (platbě v automatu na místě před odjezdem). Za dlouhodobé parkování se pro účely slevy považuje parkování v délce nejméně 1 dne. Zvýhodněná cena závisí na dostupnosti parkovacích míst a není garantovaná. Výše slevy se odvíjí toho, s jakým předstihem rezervaci uskutečníte.

TIP: Čím dříve si parkování rezervujete, tím lepší cenu získáte. Zároveň vám s rezervací garantujeme parkovací místo a bezplatné storno rezervace.

zruseni

Jaké jsou storno podmínky rezervace?

Garantujeme bezplatné storno v případě, že rezervaci zrušíte ještě před plánovaným začátkem (nejpozději 1 minutu před čerpáním služeb).
U služby FLEXI PARKING je nutné storno provést nejméně 24 hodin před příjezdem.

Storno lze provést online ve Správě rezervace.
Uhrazená částka se vrací na kartu nebo účet, ze kterého byla platba provedena.

uprava

Jak zrušit nebo upravit online rezervaci?

Rezervaci nelze upravit, můžete ji však kdykoliv před začátkem parkování bezplatně stornovat ve Správě rezervace – bez nutnosti přihlášení.

Poté můžete vytvořit novou rezervaci s požadovanými údaji.

Pro zobrazení rezervace stačí zadat:

  • e-mail použitý při rezervaci
  • číslo rezervace

Upozornění: Cena parkování i dostupnost kapacity se mohou při vytvoření nové rezervace lišit od původní rezervace, a to v závislosti na aktuálně platných cenových podmínkách a momentálním stavu obsazenosti.

qrko

Jak použít QR KÓD z konfirmačního emailu?

  • Přiložte QR kód při vjezdu i výjezdu
  • QR kód máte v e-mailu s potvrzením
  • Nepoužívejte při vjezdu tlačítko „vydání lístku“ (určeno pro zákazníky bez rezervace)
omyl

Co dělat, pokud jsem při vjezdu omylem nepoužil QR KÓD?

Dostavte se na přepážku AeroParking v PC COMFORT nebo volejte +420 220 114 022.
Neplaťte znovu, dispečer problém vyřeší.

platbaQR

Jak mohu zaplatit parkovné pomocí QR kódu z lístku?

Stačí naskenovat QR kód na přední straně parkovacího lístku a provést platbu online.

Kde je tato služba dostupná?
Online úhradu přes QR kód můžete využít na všech expresních parkovištích (P1 EXPRESS, P2 EXPRESS, PB EXPRESS), v parkovacím domě PC COMFORT i u Terminálu 3.

Kolik času mám po zaplacení na odjezd?
Po úspěšné úhradě máte 12 minut na opuštění parkoviště.

Mohu zaplatit i jiným způsobem?
Ano. Nadále můžete využít:

  • bezkontaktní platbu přímo na výjezdovém stojanu,
  • nebo standardní úhradu u pokladen.

Proč využít platbu přes QR kód?
Tato nová platební metoda urychluje odbavení a přispívá k plynulejšímu provozu v okolí terminálů.

nauctovane parkovne

Mám platnou rezervaci, ale při výjezdu mi automat naúčtoval parkovné. Co mám dělat?

Při příjezdu na parkoviště je nutné:

  • načíst QR kód z konfirmačního emailu na vjezdovém stojanu, nebo
  • v případě uvedení registrační značky při vytváření rezervace počkat, až se závora zvedne automaticky.

Pokud si na vjezdu vezmete parkovací papírový lístek, systém vás vyhodnotí jako klienta bez rezervace (s výjimkou služby PC PREMIUM VALET) a při výjezdu vám bude standardně naúčtováno parkovné.

V případě, že vám bylo parkovné naúčtováno neoprávněně, zašlete prosím svůj podnět na e-mail: parking.dispecink@prg.aero.

zpozdeny let

Co dělat v případě zpožděného letu? 

Ke každé rezervaci automaticky poskytujeme 2 až 3 hodiny zdarma nad rámec rezervovaného času odjezdu, abyste mohli bez problémů z parkoviště vyjet.

Pokud překročíte tuto dobu, bude vám účtován poplatek za každých započatých 24 hodin navíc dle aktuálního ceníku pro dlouhodobé parkování.

nefuncni system

Co dělat v případě, že nefunguje bezhotovostní systém při placení parkování?

  • Pokud nefunguje platba kartou, je nutné zaplatit hotově na jedné z pokladen AeroParkingu.
  • V areálu letiště je také dostatek bankomatů.
  • Využít můžete i platbu pomocí QR kódu uvedeného na parkovacím lístku.
nestandardni situace

Jak postupovat v případě nestandardní situace? 

Pokud zjistíte poškození vozidla:

  1. Neodjíždějte.
  2. Kontaktujte nonstop dispečink AeroParking: +420 220 114 022
  3. Vždy nahlaste událost Policii České republiky (+420 158).
suv

Jaké parkoviště je vhodné pro vozidla typu SUV? Mohu v parkovacích domech parkovat s vozidly na CNG a LPG?

Pro větší vozy (SUV, dodávky) doporučujeme parkovací dům PC COMFORT, a to z důvodu pohodlnější manipulace s vozem.

Vozidla s pohonem CNG/LPG mohou na letišti parkovat pouze v:

motocykly

Platí se za parkování motocyklů?

Parkování motocyklů je zdarma.
Vyhrazené motomísta najdete pod estakádou, v blízkosti řídicí věže ŘLP a Terminálu 2.

autobusy

Kde mohou na letišti parkovat autobusy?

Informace o možnostech parkování pro autobusy a ceníky jsou dostupné na stránce zde.

ztp

Platí držitelé ZTP/P parkovné?

Držitelé průkazu ZTP/P mohou parkovat zdarma, a to maximálně 2× denně.

  • Pro parkování využijte parkovací dům PC COMFORT.
  • Bezplatné parkování získáte na přepážce AeroParking v hale parkovacího domu PC COMFORT po předložení platného průkazu ZTP/P.
  • Bezplatné parkování nelze využít při online rezervaci a nevztahuje se na držitele průkazu ZTP (bez /P).
odhat

V jakém případě je vozidlo z parkoviště odtaženo a co dělat v případě odtažení vozidla?

  • Vaše vozidlo parkovalo v rozporu s Provozním řádem Letiště Praha nebo v rozporu s dopravními předpisy.
  • Vozidlo bylo označeno minimálně po dobu 48 hodin výstražným upozorněním (např. formou modrého vykřičníku, který se vylepuje na boční sklo automobilu).
  • Rozhodnutí o odtažení bylo schváleno Vedoucím provozu Parkování nebo Vedoucím týmu Dispečinku nebo Manažerem organizační jednotky Parkování.
  • Před samotným odtahem se provedla důkladná fotodokumentace, případně i videozáznam vozidla ze všech stran, včetně dokumentace dopravní situace.
  • Vozidlo bylo odtaženo na odtahové parkoviště JIH: ulice Za Teplárnou 4-6, Praha 6
  • V takovém případě prosím kontaktujte Dispečink parkování na tel. 420 220 114 022, kde si ověříte, zdali vozidlo bylo opravdu odtaženo provozovatelem parkovišť LP.
  • Pokud ano,  prosím dostavte se osobně na přepážku Dispečinku v parkovacím domě PC COMFORT (přízemí v hale) k dořešení úhrady za parkování na parkovišti (odkud bylo vozidlo odtaženo), úhrady za samotný odtah, úhrady za parkování na odtahovém parkovišti.
  • Doložte osvědčením o registraci vozidla, že jste oprávněný majitel nebo uživatel vozidla.
  • Po uhrazení všech poplatků vyplňte předávací protokol a domluvte se s pracovníkem Dispečinku na čase předání vozidla na odtahovém parkovišti v ulici Za Teplárnou 4-6, Praha 6
  • Vozidlo vám bude předáno na základě podpisu předávacího protokolu.

Cena za odtažení vozidla: 
Odtah vozidla (nekryté parkovací plochy): 2 300 Kč/1 vozidlo
Odtah vozidla (parkovací domy): 2 600 Kč/1 vozidlo
Vícepráce při odtahu: 800 Kč/1 hod
Parkovné na odtahovém parkovišti: 300 Kč/1 den
Více informací naleznete v parkovacím řádu zde.

esg

Činíte kroky směrem k udržitelnosti? Je AeroParking "zelený", tzn. přistupujete k životnímu prostředí zodpovědně?

Ano — dlouhodobě.
Patří sem:

  • 100 % elektřiny v parkovacích domech z obnovitelných zdrojů
  • LED osvětlení v parkovacím domě PC COMFORT – úspora 36 %
  • Nabíjení elektromobilů zahrnuté v ceně PC PREMIUM
  • Recyklace vody v myčce (vlastní ČOV)

Letiště Praha jako celek míří k uhlíkové neutralitě, a to již do roku 2030. Necílíme pouze na uhlíkovou neutralitu, v rámci naší strategie udržitelnosti Green PRG 2050 máme stanoveny konkrétní cíle pro 5 oblastí. Jde o směřování k druhově pestrému letišti, 0 % komunálního odpadu na skládkách do roku 2025, snižování hlukové zátěže a uzavření nočního provozu.

EV

Kde mohu zaparkovat a nabít svůj elektromobil? Je nabíjení elektromobilů zpoplatněno?

Řidiči elektromobilů mohou nabíjet v rámci poplatku za parkování:

Krátkodobé parkování – PC COMFORT (1. nadzemní podlaží)

  • Nabíjecí stanice: CHAdeMO, CCS (až 50 kW), Type 2 (22 kW)
  • Provoz: denně 7:00–20:00
  • Cena: 300 Kč / 30 min
  • Stanice je primárně určena pro vozidla Letiště Praha. Využitím služby zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že vozidlo může být v průběhu nabíjení z provozních důvodů odpojeno. V takovém případě se pozastavuje čas čerpání služby nabíjení.

Dlouhodobé parkování – PC PREMIUM (2. nadzemní podlaží PC COMFORT)

  • Vjezd pouze s platnou online rezervací
  • 5 označených nabíjecích míst (22 kW Wallbox)
  • Nabíjení je v ceně parkování
  • Nabíječky nelze rezervovat, dostupnost není garantovaná

 Více informací naleznete zde

Úvodní obrázek